צוות שמיכי

צוות שמיכי

צוות שמיכי כאן עבורך, בשביל להבין טוב יותר את מה שעובר עליך ומה שאפשר בשביל להקל עלייך ועל המסע שלך.

מהן הזכויות הרפואיות שלך בזמן הלידה

לידה היא חוויה יוצאת דופן וכזו אשר יכולה לטלטל את הנפש במובנים רבים. לא במקרה נשים רבות עוסקות בהכנה ללידה וכן הלאה. כיוון שמדובר כמובן על מאמץ גופני ונפשי כאחד. העניין הוא שאנחנו יכולות להיערך ללידה ועדיין, לא נוכל לשלוט על הכל בחדר הלידה עצמו. כולנו מקוות כי האירוע יעבור בשלום וכי נצא עם ידיים מלאות. עם זאת, הרי שיש אלמנטים אשר לא תמיד נמצאים בשליטה שלנו. בדיוק בגלל זה אנחנו פה. כדי להחזיר לך את הכוח שלך אלייך. כלומר, אמנם, הצוות הרפואי נמצא שם כדי לסייע לנו וכדי לשמור על בריאותך כמו גם על בריאות העובר. עם זאת, כדאי לך להכיר את מסגרת החוק והכלים שיעזרו לך לקבל החלטות חשובות לאורך התהליך ולנהל את הלידה על פי שיקול דעתך עד כמה שניתן. אז אם את כבר מכינה תיק לחדר הלידה ואם את כבר עושה את כל ההכנות הנדרשות. הקדישי כמה דקות כדי לקרוא את המאמר שיעזור לך לעשות סדר בכל.

 

קודם כל, זכרי כי יש לך מקום בחדר הלידה 

על פי החוק, את ממש לא רק אובייקט בחדר הלידה ואת צריכה להבין את זה. כלומר, יש לך את הזכות המלאה לבקש מהצוות המקצועי לענות לבקשותייך. גם אם כואב לך, גם אם את קצת מבולבלת בתוך האירוע, בסופו של יום, ההחלטה צריכה להיות מדעתך שלך. הצוות המטפל לא רשאי להוציא את המלווים שלך מהחדר לדוגמא. בין אם מדובר על בן זוג, אמא או דולה. אם את מבקשת הסברים על המתרחש ועל מה שעומד להתרחש, את זכאית לקבל אותם. אגב, בכל מצב, אל תתביישי ובקשי מענה מקיף ככל הניתן לשאלות שלך. בסופו של יום, אם הצוות מגיע להחלטה כי יש לבחור באחת משתי אופציות וכדומה. מי שתקבל בסופו של יום את ההחלטה, זו רק את. אגב, כל מגע של הצוות בגוף שלך, אלא אם מדובר על מצב חירום, צריך להיות בהסכמה. כלומר, גם אם האחות מגיעה בחיוך גדול ואומרת כי עכשיו נעשה כך וכך. את יכולה לבקש ממנה לעצור רגע, להסביר לך מה עומד לקרות ולבקש את רשותך לערוך את הבדיקה.

 

מה לעשות כדי להגיע מוכנה

אם את חוששת למשל כי בזמן הלידה תרגישי כאב ובלבול, מה שעלול להשפיע על שיקול הדעת שלך, את יכולה לנקוט במעשים. את יכולה לדרוש מימוש זכויות רפואיות דרך מסמך אותו רשמת מבעוד מועד. שם כתובות הנחיות מסודרות לצוות עבור הלידה. את יכולה להעביר מידע לבן הזוג או לכל מי שאת בוחרת שילווה אותך, כדי שידאגו להעביר את הדרישות שלך הלאה. 

כמובן, אם הצוות לא נענה לדרישות שלך מכל סיבה שהיא, את ממש לא צריכה להישאר עם זה לבד. מימוש זכויות רפואיות יכול לעבור גם דרך פניה לעורך דין אשר יעזור לך לבחון את המצב ולהבין מה אפשר לעשות.

מה עורך דין יכול לעשות עבורך 

חשוב להגיד כי הנושא של מימוש זכויות רפואיות הוא נושא מורכב. זאת משום שאנחנו מדברים על דיון המתרחש בשפה משפטית, תוך שימוש במונחים מעולם הרפואה. לכן, חשוב מאוד לפנות לאיש מקצוע המבין בשני הדברים. אנחנו נרצה לבדוק בדיוק מה התרחש בחדר הלידה. האם לצוות הרפואי היו אלטרנטיבות בהן היו יכולים לבחור וכן הלאה. כמובן, נרצה לראות האם נגרם נזק כתוצאה מהבחירות הללו ומה היקפו. בכל אופן, עורך דין מקצועי ידע להקשיב לך, להנחות אותך ולהגן על האינטרסים שלך במידת הצורך. 

לשיחת ייעוץ ראשונית, מוזמנת ליצור קשר עוד היום. 

 

 

רוצה שדולה מקצועית, תעזור לך להתכונן ליום הגדול?

שתפי באהבה :)

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אפליקציה למעקב הריון

רוצה לעקוב אחר ההתפחות של התינוק שלך בבטן? בקישורים למטה, תוכלי לעקוב אחר ההריון שלך בצורה מסודרת וקרובה אליך, ישירות לנייד. 

להורדה באייפון
להורדה באנדרואיד

(*חשוב לדעת: האפליקציה לא שלנו בשום מקרה, רק המלצה)