צוות שמיכי

צוות שמיכי

צוות שמיכי כאן עבורך, בשביל להבין טוב יותר את מה שעובר עליך ומה שאפשר בשביל להקל עלייך ועל המסע שלך.

Depositphotos_140564526_S (1)

חשיבות של מנוחה לאחר לידה

מנוחה מספקת לאחר הלידה היא חיונית לבריאות האם וכדי לספק לתינוק התחלה שמחה ובריאה.

אמהות זקוקות לזמן להתאושש, פיזית ורגשית, בעוד שהתינוק זקוק לזמן להסתגל לסביבתו החדשה. אבל מה בעצם טומנת בחובה מנוחה לאחר לידה?

תקופת ההחלמה שלאחר הלידה יכולה להימשך בין שישה שבועות לשנתיים, בהתאם לבריאותה הפיזית ולמצבה הרגשי של האם.

חשוב לאמהות לא לפחד מלבקש עזרה כשהן זקוקות לה.

יש אמהות שמתפתות לעשות מטלות שונות מוקדם מדי לאחר הלידה, אבל זה רק יוביל אותן בחזרה לכאב או יגרום לבעיות בשלב מאוחר יותר בחיים.

זה לא משנה אם התינוק שלך נולד באופן טבעי או דרך ניתוח קיסרי, הוא צריך זמן להתאושש.

מנוחה לאחר לידה היא חלק חשוב בתהליך ההחלמה של היולדת. זה עוזר לה להתאושש מהשינויים הפיזיים והרגשיים שעברה במהלך ההריון ולהתכונן לעתיד. לא רק שהיא צריכה להתרפא פיזית, אלא שהיא צריכה לדאוג לעצמה גם רגשית.

חלק מהנשים עשויות שלא להרגיש כל כך צורך במנוחה לאחר הלידה, שכן גופן מתוכנן להתמודד עם השינויים הללו בצורה מספיק טובה בכוחות עצמן. אחרים עשויים להזדקק לטיפול נוסף, במיוחד אלה שסבלו מסיבוכים במהלך הלידה או אלה עם היסטוריה של דיכאון.

מנוחה לאחר לידה חשובה לגופך כי היא עוזרת לך להתאושש הרבה יותר מהר. זה יכול לעזור לך להרגיש בריאה יותר וחזקה יותר, מה שיקל על הטיפול בתינוקך לאורך זמן.

ארגון הבריאות העולמי ממליץ על לפחות שישה שבועות של מנוחה לאחר הלידה, אך נשים רבות אינן זוכות למידת החופש המומלצת מהעבודה. לסוג זה של הפרעת התקשרות אם-תינוק יכולות להיות השלכות ארוכות טווח הן על האם והן על הילד. אם את אמא עובדת, חשוב שהחברה שלך תבטיח שתקבלי מספיק חופש אחרי הלידה. חברות מסוימות כמו נטפליקס מציעות חופשת לידה בלתי מוגבלת לעובדים, או מאפשרות לעובדים לקחת כמה זמן שהם צריכים במהלך השנה הראשונה שלאחר הלידה.

מנוחה לאחר הלידה חשובה הן לאם והן לתינוק. זה עוזר לשניהם לעמוד על הרגליים ולהתאושש מהלידה. מומלץ לאמהות לנוח לפחות במשך 6 השבועות שלאחר לידת התינוק, כמה מהיתרונות החשובים ביותר של טיפול לאחר לידה הם בכך שהוא מספק ריפוי פיזי, ריפוי רגשי וריפוי חברתי לאם ולתינוק כאחד.

החודש הראשון לאחר הלידה נקרא "הטרימסטר הרביעי". במהלך תקופה זו, גופה של האם עובר שינויים גדולים כאשר הוא מתחיל להחלים מהלידה. מנוחה לאחר לידה גם עוזרת לאמהות להחזיר את האנרגיה, שכן נפוץ שגופן של נשים חווה עייפות או תשישות עקב הנקה, חוסר שינה וכל אתגר אחר שהיה להן במהלך ההריון.

נשים רבות אינן יודעות עד כמה חשובה המנוחה לאחר הלידה. זה לא רק הזמן להתאושש מהלידה, אלא גם הזמן להתאושש מהלחץ של ההריון. נשים צריכות לקחת את הזמן הזה כדי להיטען מחדש ולהתחבר לילד החדש שלהן.

חלק מהנשים פשוט לא יודעות מה לעשות עם עצמן בתקופה זו. הם אולי מרגישים משועממים ורוצים לחזור למעגל העבודה, אבל הם צריכים לנצל את ההזדמנות הזו כדי להקדיש את עצמם במלואם לתפקידם החדש כאם.

חשוב ליולדות לדאוג לעצמן לאחר הלידה. אבל לא תמיד קל להם לעשות זאת. יש אמהות שאין להן את התמיכה להן זקוקות, בעוד שאחרות עלולות לחשוש שהן מזניחות את תינוקן אם הן שמות את הצרכים שלהן בראש.

אי אפשר להפריז בחשיבותה של מנוחה לאחר לידה. זוהי דרך אחת לספק את ההתחלה הטובה ביותר עבור אמא ותינוק.

יש אמהות שאולי לא יזדקקו למנוחה פיזית ממשית בבית החולים, אבל הן צריכות לדאוג לעצמן בטיפול עצמי רגשי ופיזי בבית.

חופשת לידה יכולה מאוד לעזור לאמהות טריות, אבל זה לא מספיק אם יש להן יילוד בבית. הסיבה לכך היא שחופשת הלידה נמשכת בדרך כלל בין 4-6 שבועות. לאחר תקופה זו, חלק מהנשים ירגישו מותשות ומוצפות עם כל האחריות שלהן בהישג יד – דברים כמו הנקה, טיפול ביילוד וכו' – בעוד שאחרות אולי רק מתחילות לטפל בעצמן לאחר הלידה. האמת היא שאף אחד לא יכול לדעת כמה שינה צריכה אמא טרייה עד שהיא חווה זאת בעצמה.

אלופירסט לאחר לידה

במהלך התקופה שלאחר הלידה ניתן ואף מומלץ להשתמש בתרסיס אלופירסט, זהו תרסיס שמסייע בטיפול בפצעים חתכים וקרעים במיוחד לאחר ניתוח קיסרי.

לסיכום

הריון ולידה יכולים להיות תקופה מלחיצה ורגשית עבור אישה. בין השינויים הפיזיים והרגשיים שקורים בגופה, היא עלולה לסבול גם מתשישות. מנוחה לאחר לידה שונה עבור כל אישה, מכיוון שתקופת ההחלמה של כל אדם שונה על סמך עוצמת הצירים שלה, כמה מהר הגוף שלה מתאושש וכמה זמן יש לה עם התינוק בתקופה מכרעת זו.

מנוחה לאחר לידה חשובה כי היא עוזרת לגוף להתאושש מהריון ולידה. זה גם מספק זמן לאם להתחבר לילד שלה, ללמוד כיצד להניק, לטפל בצרכי תינוקה, לוודא שהיא אוכלת טוב ולדאוג לעצמה באופן כללי.

רוצה שדולה מקצועית, תעזור לך להתכונן ליום הגדול?

שתפי באהבה :)

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אפליקציה למעקב הריון

רוצה לעקוב אחר ההתפחות של התינוק שלך בבטן? בקישורים למטה, תוכלי לעקוב אחר ההריון שלך בצורה מסודרת וקרובה אליך, ישירות לנייד. 

להורדה באייפון
להורדה באנדרואיד

(*חשוב לדעת: האפליקציה לא שלנו בשום מקרה, רק המלצה)