צוות שמיכי

צוות שמיכי

צוות שמיכי כאן עבורך, בשביל להבין טוב יותר את מה שעובר עליך ומה שאפשר בשביל להקל עלייך ועל המסע שלך.

האם אישה בהריון יכולה להשתמש בתוספי תזונה?

תקופת ההיריון מלווה בשמחה, בציפייה, בדאגה ובאינספור שינויים שהופכים את 9 החודשים למאתגרים עבור האם לעתיד. אחד מן ההיבטים המרכזיים שעולים בתקופת ההיריון, הוא השמירה הקפדנית על בריאות האם וכפועל יוצא מכך בריאות העובר. זאת בפרט ההיבט התזונתי.

אימהות לעתיד נחשפות לאינספור אזהרות והמלצות באשר לתוספים התזונתיים השונים בהם הן יכולות להשתמש במהלך ההיריון. חלקם נחשבים למועילים, ואחרים עלולים להוות סיכון בלתי מבוטל.

אם כן, חיוני להבין אילו מן התוספים יכולים לתרום לבריאותה ורווחתה של האם, ומאילו יש להימנע. מאמר זה אמנם נועד לסבר את האוזן, אך נדגיש כי אין הוא מהווה חלופה להתייעצות עם רופא המשפחה.

תוספי תזונה בטוחים במהלך ההיריון

ויטמינים טרום לידתיים שנוצרו במיוחד כדי לתמוך בצרכים התזונתיים של נשים בהריון, הם כמובן התוספים המומלצים והבטוחים ביותר. 

תוספים אלו מכילים בריכוז נכון את הוויטמינים והמינרלים החיוניים לגוף האישה ההריונית ולעוברה לרבות חומצה פולית, ברזל, ויטמין D וסידן החיוניים להתפתחותו הבריאה של העובר ולרווחת האם.

חומצות שומן אומגה 3 אף הן נחשבות למומלצות עבור נשים בהריון. החומצה הדוקוסהקסאנואית ממלאת תפקיד חיוני בהתפתחות המוח והעיניים של האובק. תוספי שמן דגים הם מקור נפוץ לאומגה 3, אך נשים בהריון צריכות לבחור באפשרויות שאינן כוללות כספית וכן להיוועץ עם רופא המשפחה באשר למינון.

ברזל גם הוא נחשב לתוסף חיוני עבור נשים בהיריון, ונשים הרות רבות זקוקות לתוספת ברזל כדי לענות הצרכים המוגברים של גופן הנצרכים גם על-ידי העובר ושמובילים למאגרי ברזל נמוכים.

לסיום, צריכה מספקת של סידן, אף היא מוכרחה לקחת חלק בלתי נפרד מן התזונה של האם ההריונית. למרות שאידיאלי להשיג סידן ממקורות תזונתיים כגון מוצרי חלב, הרי שחלק מן הנשים ההרות עשויות להזדקק לתוספים, וזאת במיוחד אם הן רגישות ללקטוז.

תוספים שיש להימנע מהם במהלך ההיריון

גם תוספים שהם טובים צריך לדעת לצרוך במינון הנכון, ובמקרים אלו מומלץ להיוועץ עם נטורופתית או רופא המשפחה. צריכה מופרזת של ויטמין A עלולה להזיק לעובר, וחשוב לבחון את הדבר בקפידה יתרה.

תוספי תזונה מבוססי צמחים שונים עלולים אף הם להוות השפעה שלילית במהלך ההיריון. יצוין כי ביום-יום הרי שכן ניתן לצרוך צמחי מרפא אלו. אכינצאה, ג'ינסנג ועוד, כל אלו עלולים להוות השפעה שלילית וחשוב להיוועץ עם איש מקצוע.

יצוין המובן מאליו, וחשוב להימנע מתוספי ירידה במשקל. אלו מכילים רכיבים מזיקים כמו קפאין במינון גבוה וממריצים צמחיים וכן עלולים להפריע להתפתחותו התקינה של העובר.

התייעצו עם רופא

בתקופת ההיריון אין לקחת סיכונים או הימורים מיותרים. לפני שמתחילים לצרוך כל תוסף תזונתי, חשוב להיוועץ עם רופא המשפחה אשר יוכל להכווין אל עבר התוספים שיענו על הצרכים האישיים של המטופלת.

רוצה שדולה מקצועית, תעזור לך להתכונן ליום הגדול?

שתפי באהבה :)

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אפליקציה למעקב הריון

רוצה לעקוב אחר ההתפחות של התינוק שלך בבטן? בקישורים למטה, תוכלי לעקוב אחר ההריון שלך בצורה מסודרת וקרובה אליך, ישירות לנייד. 

להורדה באייפון
להורדה באנדרואיד

(*חשוב לדעת: האפליקציה לא שלנו בשום מקרה, רק המלצה)