צוות שמיכי

צוות שמיכי

צוות שמיכי כאן עבורך, בשביל להבין טוב יותר את מה שעובר עליך ומה שאפשר בשביל להקל עלייך ועל המסע שלך.

Depositphotos_167608392_s-2019-1

מאיזה גיל מותר לרכב על אופניים לתינוקות?

אופניים הם כלי תחבורה נהדר ומומלץ מאוד לילדים בכל הגילאים, אך האם מדובר על כלי תחבורה בטיחותי שהא גם בטיחותי ומומלץ עבור פעוטות וקטנטנים? התשובה לכך היא חד משמעית כן, במיוחד שכיום ניתן למצוא אינספור סוגים ודגמים של אופניים לתינוקות.

סוגים של אופניים לתינוקות

לאופניים סוגים רבים ומגוונים, וכשמדובר על אופניים בקטגוריית תינוקות ישנם כמה דגמים עיקריים ייעודיים עבור גילאים קטנטנים כמו תלת אופן ובימבות. תלת אופן הוא סוג של כלי תחבורה בעל שלושה גלגלים, מאפיין המעניק לו את מרכיב הבטיחות עבור תינוקות ופעוטות שרוצים ליהנות מחוויית הרכיבה על אופניים. כאשר ניצבים שני גלגלים מאחורה ואחד מקדימה, הפעוט שיושב על האופניים איננו צריך לסגל יכולות שיווי משקל וכך יכול לרכב להנאתו וללא חששות מצד ההורה.

נוסף לתלת אופן, גם הבימבות האהובות נחשבות לסוג של כלי תחבורה מסוג אופניים המיועד עבור תינוקות ופעוטות. רוב הבימבות מגיעות עם ארבעה גלגלים בבסיס האופניים, כך שמדובר על כלי תחבורה בטיחותי ויציב מאוד עבור הקטנטנים. נסיעה על הבימבה מתבצעת באופן עצמאי על ידי הפעוט באמצעות דחיפת הרגליים והגוף, אך ניתן למצוא גם בימבות עם מוט דחיפה שההורה יכול להניע ולנווט וכך להיות בשליטה על האופניים.

מאיזה גיל פעוטות יכולים לרכב על אופניים?

למרות שאופניים לתינוקות הם כלי תחבורה ייעודי לגילאים קטנטנים, כדאי לדעת כי אופניים כאלו מתאימים עבור תינוקות שמסוגלים לשבת בכוחות עצמם. תלת האופן מאפשר לילדים שעדיין אינם הולכים לשבת עליהם, כאשר ההורה דוחף ומנווט את האופניים באמצעות מוט אחורי. לעומת זאת הבימבות יתאימו לגילאים גדולים יותר ולפעוטות שהם יותר יציבים מבחינה מוטורית, גם אם אינם סיגלו לעצמם את יכולות ההליכה.

ניתן לומר כי אופני התלת אופן יתאימו לתינוקות יושבים מגילאי 11 חודשים, ואילו בימבות יוכלו להתאים לתינוקות מגילאי שנה ומעלה שרוצים לרכב על אופניים באופן עצמאי. יש לציין כי אופני הבימבה נהדרים עבור פיתוח היכולות המוטוריות של הילדים, כיוון שרכיבה עצמאית על האופניים תסייע להם לשלוט על גופם בצורה טובה יותר, ללמוד כיצד להניע את גופם בצורה נכונה מבחינת קואורדינציה, וכן תאפשר להם להכיר את החשיבות בבטיחות בזמן רכיבה על אופניים.

אופני איזון – לאיזה גילאים הם מתאימים?

יחד עם אופני התלת אופן והבימבות, ישנו סוג נוסף של אופניים לתינוקות שיכול להתאים לגילאים קטנים – ואילו הם אופני איזון. אופניים אלו מהווים את האמצעי הטוב ביותר להעניק לילדים את היכולת המוטורית לרכיבה על אופניים דו-גלגליים, וכך שיוכלו ללמוד בצורה מהנה כיצד לשמור על שיווי משקל באופן בטיחותי. אופני האיזון מתאימים לפעוטות מגילאי שנתיים ששולטים בגופם בצורה מלאה ויציבה, כאשר פעולת הרכיבה ושמירה על האיזון מתבצעת באמצעות הגוף כשהרגליים מונחות על גבי הקרקע.

רוב אופני האיזון מגיעים עם שני גלגלים בלבד וללא פדלים, כיוון שפעולת הרכיבה נעשית באמצעות הרגליים של הפעוט על מנת להעניק לו יציבות מלאה ובטוחה. בשונה מאופניים לפעוטות שיש בהם גלגלי עזר, אופני האיזון מקנים לילד את האפשרות להסתגל מהר יותר לרכיבה ללא אמצעי עזר כך שהוא יכול מהר מאוד להצליח לרכב על אופניים "של גדולים".

רוצה שדולה מקצועית, תעזור לך להתכונן ליום הגדול?

שתפי באהבה :)

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אפליקציה למעקב הריון

רוצה לעקוב אחר ההתפחות של התינוק שלך בבטן? בקישורים למטה, תוכלי לעקוב אחר ההריון שלך בצורה מסודרת וקרובה אליך, ישירות לנייד. 

להורדה באייפון
להורדה באנדרואיד

(*חשוב לדעת: האפליקציה לא שלנו בשום מקרה, רק המלצה)